Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Zámecké skleníky v Náměšti
Centrum Nová Palmovka
Motorest Gabro Petrov nad Desnou
Pavlačový dům Šámalova 87
Statek Hruškovice
Loučná nad Desnou (žzast a výhybna)
Velké Losiny zámek (žzast)
Železniční trať Moravské Budějovice – Jemnice
Tržnice na Cejlu
Pavlačový dům Cejl 36
Fotka

Vlečka Kutná Hora hlavní nádraží - strojírny


Faktografie

Vystavěna:cca 1963
Ukončení provozu:V provozu (2015)
Číslo vlečky:1262
Délka:cca 5,3 km
Vlečka vychází z jižního zhlaví stanice <a href=/Tema/Kutn%C3%A1%20Hora%20hlavn%C3%AD%20n%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD%20%28%C5%BEst%29>Kutná Hora hlavní nádraží</a> a táhlým pravotočivým obloukem o délce 5 km se vrací ke <a href=/Tema/Kutn%C3%A1%20Hora>stejnojmennému městu</a> mezi místní části Perštejnec a Vrchlice.
Vlečka vychází z jižního zhlaví stanice Kutná Hora hlavní nádraží a táhlým pravotočivým obloukem o délce 5 km se vrací ke stejnojmennému městu mezi místní části Perštejnec a Vrchlice.

Rozsáhlá vlečka do areálu strojíren a sléváren ČKD Kutná Hora odbočuje od roku 1963 z jižního zhlaví stanice Kutná Hora hlavní nádraží a vede převážně mezi poli táhlým obloukem do areálu továrny, která od roku 1967 produkuje odlitky mj. pro železniční průmysl (např. podvozky pro Stachanovský závod v Kremenčuku na Ukrajině). Vlečka je trasována zvláštním způsobem tangenciálně k městu v dostatečné vzdálenosti 2-3 km za jeho okrajem a za kopcem tak, aby předpokládaný těžký provoz na vleče nepůsobil rušivě na jeho obyvatele. Současně je vlečka využívána jako zkušební trať pro výrobky strojíren. To vysvětluje fakt, že přestože je konec vlečky vzdálen pouhých 200 m od trati Kutná Hora - Zruč nad Sázavou (235), nedaleko železniční zastávky Kutná Hora předměstí, nebyla vlečka na tuto trať dle známých údajů propojena (přestože to výškové poměry umožňují), aby ji nadměrně nezatížila provozem nákladních vozů. Vlečka je od svého vybudování ve stálém provozu a v roce 2015 její obsluhu zajišťují lokomotivy 710 024-1 a 710 655-2.

Zajímavostí vlečky jsou crashtesty simulující střety osobního vlaku (zde vůz 850 028-2) s automobilem (vůz Škoda Favorit), které byly (poprvé v ČR) uspořádány na vlečce v roce 2010 (viz zdroje).

Jedna ze dvou rosniček, které v roce 2015 zajišťovaly provoz na vlečce do strojíren ČKD v Kutné Hoře. Foto: Michal Hroch.
Jedna ze dvou rosniček, které v roce 2015 zajišťovaly provoz na vlečce do strojíren ČKD v Kutné Hoře. Foto: Michal Hroch.
Pohled zpoza plotu na východní větev vlečky do strojíren ČKD v Kutné Hoře. Foto: Michal Hroch.
Pohled zpoza plotu na východní větev vlečky do strojíren ČKD v Kutné Hoře. Foto: Michal Hroch.

Zdroje

  1. Poprvé byl v Česku při crashtestu automobil smeten vlakem. Dostupné z http://www.novinky.cz/krimi/199626-poprve-byl-v-cesku-pri-crashtestu-automobil-smeten-vlakem.html.


Článek na dané téma si můžete přečíst rovněž na serveru Správným směrem.cz

Článek ze dne 24. 2. 2015 byl naposledy upraven dne 24. 2. 2015 a zobrazen celkem 20421×, naposledy dne 8. 10. 2025 v 12:21.

Texty na téma Vlečka Kutná Hora hlavní nádraží - strojírny

Zpět | Nahoru

Katalog vleček
Téma:
Katalog vleček
Seznam železničních vleček Katalog je souborem dokumentací k existujícím a zaniklým vlečkám a průmyslovým drahám v českých zemích i zahraničí. Vzhledem …
Kutná Hora hlavní nádraží (žst)
Téma:
Kutná Hora hlavní nádraží (žst)
Název stanice: Kutná Hora hlavní nádraží Číslo stanice: 540146 Zkratka: KHA HN Kilometrická poloha:…
Kutná Hora
Téma:
Kutná Hora
leží v v ORP v nadmořské výšce m. V roce zde žilo obyvatel. má katastrální území o rozloze ha.Seznam železničních zastávek a stanic na katastruKutná …

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka: